BlackBerry Curve 8900 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Curve 8900 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

VitamineD 02-03-2011
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Ik heb de BB Curve 8900 ruim 14 maanden nu en hij bevalt nog altijd super. Ik ben vooral verbaast over goede robuustheid en het gebruiksgemak van het toestel. Ik ontvang emails van meerdere emailaccounts tegelijk, daarnaast sms, BBping en kan ik microsoft office bestanden openen met documents to go. Youtube werkt goed mits ik gebruik maak van Wi-Fi. Dit toestel heeft nog geen 3G-internet zoals de wat nieuwere modellen en met internette en youtube merk ik verschil, vooral ivm de toestellen die OS6 (nieuwste blackberry besturingssyteem) hebben.
Het is echter een aanrader als je een blackberry zoekt die goed werkt, ook na een paar keer vallen, tegen een stootje kan, een prima functionaliteit en een prima foto's makende camera met flits heeft!

Volgende toestel zal absoluut weer een Blackberry worden!

RoyS113 17-11-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Sinds enkele dagen de blackberry 8900 curve in mijn bezit. Tot nu toe enkelt en alleen positieve ervaringen met dit toetsel.

Hij is erg makkelijk in gebruik, de snelheid van het internet is prima. En met name de trackball is een ideaal hulpstukje wat de bediening van dit toestel super eenvoudig maakt.

Het toestel oogt er fraai, is licht en ligt makkelijk in de hand.

Batterijduur is prima gezien de hoeveel functies die ik erop gebruik. Voor zakelijke doeleinden ook een uitstekend toestel. Werkmail + privemail is zo geinstalleerd en werkt prima. Tot op heden overal wifi dekking. Het afspelen van youtube filmpjes gaat uitstekend, alleen pagina's als hyves worden langzaam geladen.

Email of sms is onwijs makkelijk met het querty toetsenbord.

Enkelt lof voor de blackberry 8900 curve!

Gus 04-11-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Heb dit toestel sinds mei dit jaar en ben er zeer tevreden mee.
Problemen zoals door sommigen worden vermeld zoals de tijdsduur van de batterij,geluid en traagheid komen bij mij niet voor. Mogelijkerwijs is het per toestel verschillend, en komt dit zover ik weet, bij alle merken voor.
Zelf maak ik van het mobiel netwerk al vanaf het begin ervan gebruik, en heb dus in al die jaren menige mobiels als merken versleten, en weet hier dan ook over te spreken. Het toestel gebruik ik voor prive doeleinden, door mijn tevredenheid en vertrouwen voor dit merk heb ik de 8520 voor zakelijk gebruik genomen. Wat wel jammer is dat het het gebruik van internet alleen met het bb ab
mogelijk is.

doesjesbedum 22-10-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Wat een waardeloos apparaat! Ik heb sinds juni een BB van de baas. De accu ( nr 3 inmiddels) is bij normaal gebruik ( zo'n 20 mailtjes, een paar sms en wat telefoontjes) binnen 12 uur draadje leeg. Opladen duurt een eeuwigheid. De standaardsoftware voor browsen en navigeren werkt allerbelabberst slecht, de kleine toetsen zijn voor een normaal mens ( man) een bron van ergernis en een hele serie handige features die ik op diverse Nokia's ( ook zakelijk) wel heb missen hier. Ik noem bijvoorbeeld de functie om tijdelijk van profiel te wisselen, simpel je sim kaart te benaderen en een goede beltoon in te stellen samen met een trilalarm ( hij trilt dan eerst drie keer, en belt pas daarna... weer een oproep gemist). De geluidskwaliteit is redelijk, het formaat weer wat minder handig in de broekzak. RIM beheert de software en de synchronisatie voor email, wat op zich best goed werkt.
Conclusie: zijn geld niet waard, doe mij maar gauw weer ene mooie Nokia!

Marc W 04-10-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Super toestel. Dit is een zakelijk toestel met toch heel wat leuke applicaties. Dit toestel is uiterst betrouwbaar voor gebruik als agenda, mailboxen, msn chat, facebook, gps, camera 3,2 MB, internet; ik lees dagelijks m.standaard.be En vooral als je in't verkeer de files wilt weten. Kortom een uiterst super degelijk toestel. Elke contact van je facebook kan je linken naar je adresboek zodat de telefoon telkens de recentste info overneemt en elke wijziging automatisch aanpast. Voor al deze functies is EDGE meer dan snel genoeg. Met WIFI kan je trouwens gelijk waar in de wereld supersnel en gratis werken met dit toestel. Andere gsm toestellen met touch screen zijn na veelvuldig gebruik steeds minder gevoelig en alzo maak je fouten. De BB Curve bezit een AZERTY klavier, supersnel in gebruik voor het opstellen van smsjes, chat en mail. En voor dat alles betaal ik bij BASE enkel 15 EURO vast BB abonnement zonder meer! Een echte aanrader!

dbschr 10-08-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Heb mijn BlackBerry ongeveer een maand. Ik had hem prepaid gekocht bij de T-Mobile store. Helaas hebben ze hier vergeten duidelijk te vermelden dat vele functies niet beschikbaar zijn voor prepaid gebruikers.

Ook na een maand ging de batterij stuk om een vage technische fout die in de telefoon zit. Bij veel mensen als de batterij helemaal op is, kunnen ze hem niet opnieuw opladen, en moeten ze terug naar de winkel voor een nieuwe batterij. Dit is natuurlijk bizar slecht voor een telefoon van deze prijsklasse.

Voor de rest, is het uiterlijk dan weer wel oke, en het systeem is ook wel redelijk, maar als je een prepaid gebruiker bent kan je een beter een andere telefoon kopen. Het is zoals een porsche zonder motor, zonder een BlackBerry data abbonement.

In ieder geval voor mijn geen BlackBerry meer, zal hem ook verkopen als die terug is van de reparatie. En weer een iPhone waar je tenminste wel wat aan hebt als prepaid gebruiker.

Mijn score:
Geluidskwaliteit: 8, geen problemen met geluid. Geluid is zelfs beter dan meeste telefoons die ik gehad heb.

Mogelijkheden: 5, omdat er onvoldoende informatie word verstrekt, ook op BlackBerry site voor prepaid gebruikers, en omdat prepaid gebruikers vele applicaties niet kunnen gebruiken omdat BIS toegang die je krijgt bij BlackBerry dataplan noodzakelijk is.

Gebruiksgemak: 6, informatie word slecht verstrekt. Batterij gaat dood als die leeg gaat, en moet opnieuw opgeladen worden of vervangen bij winkel. Dat is natuurlijk een groot minpunt. Het systeem opzich is wel weer redelijk netjes.

Vormgeving: 9, qua vorm blijft de BlackBerry 8900 curve wel superieur aan andere telefoons. De bouw materialen zijn wel redelijk goed, behalve de batterij. Voelt in ieder geval niet goedkoop aan.

Degelijkheid: 5, snel een batterij die stuk gaat, en het ontbreken van goede informatie voor prepaid gebruikers. Voor een telefoon van deze prijsklasse vind ik wel absurd, daarom krijgt deze telefoon voor Degelijkheid een 5, je kan betere telefoons krijgen voor deze prijs als prepaid gebruiker.

Primo 16-07-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Over de bb curve 8900 ben ik niet echt enthousiast, dan heb ik het over de functies als telefoon. Qua e-mail functionaliteit prima en toestel ziet er prima uit. Batterijduur is niet echt top, had langer verwacht omdat hij geen umts (3g) heeft. Toetsenbord toetst wel fijn en snel. Muziek afspelen en video ook top, gaat wel flink ten koste van de batterij.

Maar waar ik negatief over ben is dus het gebruiksgemak wbt de telefoonfuncties. Je kan de beltoon niet tegelijk laten overgaan met het trillen, kan alleen na elkaar.. Nokia (en alle andere fabrikanten) hebben dit toch wel geregeld!

Ook gaat hij na een telefoontje niet automatisch weer op de toetsenblokkering, terwijl die wel erop zat vantevoren.

Ook kan ik hem niet via bluetooth synchroniseren met mijn pc. Alleen met de meegeleverde kabel... Irritant, mijn vorige nokia's deden dit zonder problem..

Bluetoothoverdracht is sowieso lastig merk ik, zelfs een bestandje overzenden naar een BB Bold.

En na 3 maanden reageert het balletje soms niet meer op mijn klik. Helaas, helaas. Wil snel weer terug naar nokia!

rvm 16-05-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Inmiddels mijn 5e BB op een rij. Na de Storm 5 maanden te hebben (veel vertraging in het beeldscherm), nu terug naar een model met gewone toetsen. Deze Curve 8900 is een verademing. Super scherp display, snelle navigatie. Gewoon onovertroffen Blackberry kwaliteit.

3G en HDSPA zitten er niet op, wel op de Bold, maar die oogt groot en oud bollig vergeleken bij dit model. Om te telefoneren en goed e-mails te kunnen ontvangen, heb je 3G dan ook niet echt nodig. Hij heeft wel WiFi, die makkelijk netwerken zoekt en daarmee heb je het snelle internet en downloaden weer terug. Voor het buitenland erg handig omdat je dan via applicaties van derden met bijv. Skype kan bellen over WiFi. De on board 512 MHz processor is hier krachtig genoeg voor. Als Internet tel. om websites te bekijken is deze Curve minder geschikt, te klein. Dan is bijv. de BB Storm beter, zeker als je die een tijdje gewend bent.

De Curve 8900 is een must voor het oog, een eye catcher met een comfortabel gewicht van slechts 109gr een ideale combinatie. Een echte aanrader, voor onbezorgd onderweg e-mails te kunnen ontvangen. Een met zeer geavanceerde telefoon mogelijkheden die een must zijn in het gebruik.

ksooyen 13-02-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Mooi toestel, werkt heel makkelijk. Internet is zonder g3 nog steeds snel en je kan op wifi.

Ik kan ook inderdaad de streams niet openen met kpn, de t-mobile gebruikers met deze telefoon die kunnen het wel. Iets van kpn dus?

Wel jammer de eerste dag deed de telefoon het goed, 2e dag viel internet uit er was nog wel verbinding maar ik kon geen verbinding maken. Hiervoor moest ik de batterij er uit trekken en dan deed ie het weer. Tot je dit dus elke dag kan doen en soms 2 keer per dag. Heb een nieuw toestel gekregen, nu hopen dat ie het wel blijft doen!

Maarten vd 10-02-2009
Geschreven voor: BlackBerry Curve 8900 zwart

Zeer mooi toestel, ergs snel en stabiel.
Makelijke toegang tot fucties zoals agenda en takenlijst.

Licht en compact toestel.

Nadeel geen UMTS en een nog groter nadeel is dat je er geen streams mee kan openen, dus online radio of video zit er nu (nog) niet in.

Wat ook wel jammer is, maar dat staat los van BB, is de info die KPN je geeft over dit toestel, er zou volgens hun gewoon UMTS opzitten maar ook radio en treaming media zou geen probleem moeten zijn.